Kent tutuldu, kent tuttu kaldırdı sokaklar havada insanlar havada, ben bir süredir havadayım yere basmak istiyorum. Geçen nisanda ayrıldığım garip bir evden kalanlarla karşılaştım birkaç gün önce. Kafamı pek kaldıramadım; utandım galiba. Eski bir adamın omzundan kediler dinledim. Ölü bir kedi için Ave Maria söylendi: In hora mortis nostra. Adam ölüm saatine kedilerden daha yakındı. Adam ölüm saatine benden yakındı ve ben birkaç adım tanrıya yakındım. İnancıma gelirsek biraz vişnu ve biraz da allah. Kış geldikçe kemiklerim ısınıyor sanki, yavaş yavaş yakınlaşıyoruz yeryüzüyle. Yukarılar sizden daha soğuk. Gözlerine bakınca ruhunu gördüğüm her şey biraz soğuk bana. Ellerimi ceplerime atıyorum sabah radyoda Ave Maria. Kadınlara söylenen şarkıların sayısı gün geçtikçe artıyor fakat kadınlar şarkı söylesin istiyorum çokça. Gidebilecek miyiz bilemiyorum, gitmek istiyorum çokça. Gidip geliyorum çokça. Yolları doğru kullanmayı öğreten bir kitap yazılır belki bir gün. Babaannemin beyaz saç örgüsü adına Maria. Yaşayan ölülerimiz adına. Zaman ve mekanın azizliğinden soyutlandık, bize öğrenmek için biraz zaman daha.
                                                                 Rhye - The Fall

Comments

Popular Posts